PÉNZ7

Iskolánk idén is részt vett a PÉNZ7 című, a pénzügyi ismeretek megismertetését célzó témahéten. Osztályaink rendhagyó órák keretében ismerkedtek a pénzügyi tudatosággal:

A 2.a osztályban pénzzel, pénzköltéssel kapcsolatos szólásmondásokról beszélgettünk, jó tanácsokat gyűjtöttünk takarékoskodásra, családon belüli felelőségvállalásra, ismerkedtünk a bankjegyekkel.

A 2.c osztály a Pénz 7 keretében a pénteki napot nevezte ki projekt napnak. Olvasás órán megnéztük A kiskakas gyémánt félkrajcárja című mesét, majd beszélgettünk a pénz használatáról, a hasznáról. Szóba került a bankkártya is mint fizetőeszköz. Matematika órán a Szorgos méhecske és a katicák címmel készített PPT feladatait oldották meg a gyerekek. Végül technika órán lerajzolták egy vásárlásukat, ahol éppen a kasszánál fizetnek.

A 3.a osztály tanulói a pénzhét alkalmából Szent László lovagját szerelték fel harcra késznek.

Olvasásból Szent László mondáknál tartunk (Szent László pénze), és ma úgy dolgoztak csoport munkába, hogy mindenkinek van 600 arany pénze. 4-5 fős csapatban fel kell öltöztetni, és fel kell fegyverezni egy lovagot. A táblán volt a fegyverbolt. Az egyes eszközök árát közösen találtuk ki, és felkerült a táblára.
Azt kellett kiszámolni, hogy mire van pénzük, milyen felszerelést tudnak feladni a lovagra, milyen fegyverrel. Ha valaki megvett valamit, és maradt pnze azt betehette a „közösbe”, és akkor még valami jó dolgot tudtak venni. )Természetesen számoltak, terveztek, eladtak, átvariálták, és a végén el kellett készíteni a lovag felszerelési listáját. (Nevet is adni a lovagnak).

A 3.b osztályban gazdálkodj okosan és a takarékosság az energiákkal témakörökben tartottunk 2 Pénz7-es órát. A tanulók fabatkákat gyűjthettek a jól megoldott feladatokért, melyekben szerepeltek közmondások, szólások, szókeresések, kamat számolása, összekeveredett történet mondatainak szétválogatása, az energiák takarékosságával kapcsolatos tanácsok megfogalmazása. A gyerekek csoportokban dolgoztak és nagyon lelkesen, ügyesen oldották meg a feladatokat.

A győztes csapat 88 fabatkát gyűjtött.

Második csapat 80 fabatkát gyűjtött.

A harmadik csapat 79 fabatkát gyűjtött.

A negyedik csapat 77 fabatkát gyűjtött.

A 4.a osztályban terveztünk papírpénzt, ismerkedtünk régi érmékkel.

A 4.b osztály családi költségvetést készített. Rendszerezték a kiadásokat. Mi az amit muszáj kifizetni, mik azok, amik elhagyhatók. Végül 400000 Ft-tal gazdálkodhattak a csoportok.  Úgy kellett gondolkodniuk, hogy egy kis tartalék is maradjon. A csoportoknak sikerült úgy gazdálkodni, hogy még szórakozásra, vagy pizzára is jutott. Közben sokat számoltak, terveztek, próbálták meggyőzni egymást. Lezárásként elmodták, hogy ők hogyan tudnak hozzájárulni a családi költségvetéséhez.

Sikeres, jó csapatmunka volt.

7.a osztály a pénz7 kapcsán a pénzügyi tervezéssel foglalkozott osztályfőnöki órán. A diákok elmondták, hogy milyen célokat tűznek maguk elé és azért milyen erőfeszítéseket tesznek. Kis csoportban dolgozva nagyon ügyesen oldottak meg feladatokat.